Storskrakens-Lunnefågelns samfällighetsförening

Välkommen till Storskrakens-Lunnefågelns samfällighetsförening i Oxelösund

iDetta är en samfällighetsförening. På denna sida ansvarar samfällighetsföreningen för innehållet.

Genväg: Dokument

Den senaste dokumentuppladdningen: 2024-08-11

(Kallelse till extra stämma den 2024-08-27)

Prioriterad information

Adress till den nya hemsidan är: https://storskraklunne.se/

Information från styrelsen

Sophantering! OBS, det är endast tillåtet att slänga hushållssopor och matavfall i samfällighetens bruna respektive gröna sopkärl. Plast, kartong, glas, tidningar etc ska lämnas till återvinning vid kommunens återvinningscentraler.
/Styrelsen

Varningar från styrelsen

Acceptera INTE erbjudanden om besiktning av ventialtion i huset. Vid behov av besiktning av ventilationen så gör samfälligheten en gemensam upphandling.

För att minimera risken för bilinbrott: var uppmärksamma på rörelser runt parkeringarna, ställ helst in bilarna i garaget

Välkommen till Storskrakens-Lunnefågelns samfällighetsförening i Oxelösund

Kortadress till hemsidan

Samfälligheten har köpt ett domännamn som är kopplat till den här hemsidan. Du kan ange domännamnet i webbläsaren så kommer denna sida att visas.
Domännamnet är: skraklunne.se

Om samfällighetsföreningen

Storskrakens-Lunnefågelns Samfällighetsförening består av 10 radhus med totalt 78 lägenheter med äganderätt om 4 resp 5 rum och kök. Husen, som var inflyttningsklara under våren 1972, ligger i ett mycket attraktivt och trivsamt område utmed Marsviken. Ett flertal hus har direkt havsutsikt och andra har begränsad havsutsikt.

Området är lugnt och barnvänligt med närhet till daghem och skolor. En livsmedelsaffär finns alldeles i närheten. Är du intresserad av friluftsliv bor du perfekt med gångavstånd till bad och båtplats. Skärgården finns alldeles inpå knuten. På vintern inbjuder viken nedanför husen till skridskoåkning. Ute på Jogersö (mitt emot våra hus) finns fina strövområden och även skidspår.

Oxelösund är också känt för sina många och fina cykelvägar.

Dataskydds-förordningen (GDPR)

Samfälligheten har tagit fram en integritetspolicy som beskriver hur samfälligheten tillämpar dataskyddsförordningen. Policyn finns publicerad här.

Integritetspolicy_1.0.pdf

Storskrakens-Lunnefågelns Samfällighetsförening,