Information till nyinflyttade

Vår samfällighetsförening består av 94 fastigheter.

I och med att du bor i en samfällighet med gemensamma anläggningar förbinder du dig att följa områdets regler, samt att delta i gemensamma aktiviteter.

Medlemsavgift

Aktuell medlemsavgift är 430kr per månad. Medlemsavgiften är till för att täcka kostnaden för driften av vår gemensamma egendom. Vatten- och renhållningskostnader debiteras ut tillsammans med medlemsavgiften. 

Avgiften ska betalas till BG 260-5012.

Informationskanaler

Till fastigheten tillhör en informationspärm som innehåller information om samfälligheten. Den förra fastighetesägaren ska överlämna denna pärm till ny fastighetsägare.

Information läggs ut på vår hemsida, finns med på medlemsräkningen samt i skriftliga utskick till respektive fastighetsägare när behov finns. 

Samfällighetens styrelse

Vi har en engagerad styrelse som önskar en stor delaktighet med medlannarna i samfälligheten. Är du intresserad att medverka i vårt arbete är du varmt välkommen att kontakta styrelsen. 

Årsmöte

En gång om året, i april, har samfälligheten årsmöte. Kallelse till årsmötet lämnas ut till respektive fastighet och läggs ut på hemsidan senast 14 dagar innan mötet.

Till årsmötet har alla möjlighet att lämna in väl förberedda förslag på förändringar och förbättringar för vårt område.

När du flyttar

Vid ägarbyte ska följande anmälas till styrelsen:

  • Vilken fastighet det gäller.
  • Den nya ägarens namn och telefonnummer.
  • Vattenmätarställning.
  • Den nya adressen till säljaren så vi kan justera vattenkostnaden baserad på den verkliga förbrukningen.

Samfällighetsavgifter regleras mellan säljare och köpare. Tänk på att informera den nya ägaren om hur det är att bo i vår samfällighet.