Nätet för kabel-TV

Antennanläggningen är gemensam

Föreningen ansvarar för hela anläggningen fram till uttagen inne i husen.

Kanalutbud

ComHem distribuerar sitt basutbud i kabeltv-nätet. Fr o m 2020 är utsändningen digital.
Kanaler: 1-9, 11, Barnkanalen/Svt24, Kunskapskanalen

Om fel uppstår

  1. Kontrollera först om grannens TV fungerar.
  2. Kontrollera ev driftstörning via comhem.se, eller ring 90 222.
  3. Gör felanmälan till styrelsen: stormvagensstyrelse@gmail.com


Fel som inte bekostas av föreningen

Kostnader för fel i antennuttagen eller i den egna TV:n betalas inte av föreningen.  


Flyttning eller byte av antennuttag

Kontakta alltid styrelsen innan du rör antennuttagen. Om du hanterar dessa på felaktigt sätt kommer du att försämra bilden eller helt ta bort den för dina grannar.

 

Att tänka på vid renovering

Eftersom Kabel-TV systemet är seriekopplat kan renovering i en bostad riskera att påverka grannarnas TV. Var därför noga med att kontrollera  detta med dina grannar om du misstänker att någon kabel gått sönder, eller att meddela att du renoverat om du hör talas om att det är problem med Kabel-TV hos dina grannar.

 

Avveckling av Kabel-TV

Många frågor har ställts till styrelsen om man som boende är tvungen att betala Kabel-TV avgift även då man inte nyttjar den. 
Svaret är ja, det måste man. 
Enligt tidigare bestämmelser kan inte Kabel-TV avvelcklas på området om inte samtliga boende är överens om detta, och då via årsmötesbeslut. Något sådant beslut har inte kunnat tas och ännu använder vissa Kabel-TV vilket gör att alla på området måste betala avgiften.

 

 

Senast uppdaterad 2021-08-17