Avgifter & Ekonomi

Medlemsavgiften bestäms varje år på stämman i mars-april.

Medlemsavgiften (fnv 1.610:-/mån från 1/7 2017):

Vår medlemsavgift kan tyckas högre än hos andra stigar. Så är inte riktigt fallet om man jämför korrekt. Ett stort renoveringsprogram håller på att avslutas (ca 2020) vilket innebär att samtliga avlopp är bytta, nya trådlösa vattenmätare installerade, nya garage och förrådsdörrar på plats och omasfaltering har skett. Vi har ett överskott på ca 400.000:-/år som vi renoverar för. Snart kommer Snickarstigen vara i nyskick!

På Snickarstigen får man dessutom service! T.ex så slipper vi klippa våra allmänningar, på hösten slipper vi kratta löv och forsla bort dem, i avgiften ingår dessutom 100 Mbps Internet, telefon och mängder av digitala TV-kanaler (Comhem).

Snöröjning, vägbelysning, gatusopning och mycket annat ingår också. Kort sagt det är bekvämt att bo på Snickarstigen! Många andra föreningar har lägre avgifter men de har ofta både eftersatt underhåll, de får arbeta mera med den praktiska skötseln och de får teckna individuella avtal för TV/Internet och telefoni.

TV/telefon/internet avtalet med Comhem innebär att de tjänster du får inom medlemsavgiften motsvarar mer än 500:-/månad.