Styrelsens och dess arbete

Styrelsen, som väljs av årsmötet, består av ordförande, sekreterare, kassör, 2 ledamöter och 2 suppleanter. 1 ordinarie ledamot + 1 suppleant från varje område en fördelning att sträva mot. Ordföranden väljs växelvis från de olika områdena. Styrelsemöten sker ca 4 ggr/år.

Det är viktigt att alla är delaktiga i vår förening både när det gäller skötsel och underhåll av området men också när det gäller styrelsearbetet. Detta ingår i ägaransvaret av en fastighet på Polonäsgränd.

Samfälligheten ansvarar för våra gemensamma gröna ytor, alla asfaltsytor inom våra områden samt garagebyggnaderna. Detta ägs, sköts och förvaltas av oss alla!

För att driva arbetet med skötsel och underhåll tas en avgift ut av varje hushåll. Avgiften ska täcka kostnader för sophantering, belysning, snöskottning, reparationer och löpande underhåll samt avsättning för framtida underhåll.

 

Styrelsens uppgifter är:

Ordförande
Sammanhållande och sammankallande för styrelsen.
Ansvarar för att styrelse- och årsmötesprotokoll, kallelser, meddelanden m.m. når medlemmarna.
Har kontakt med nya medlemmar.
Ansvarar för att påtala och ingripa om styrelsearbetet inte fungerar, vid missförhållanden samt vid vanskötsel av området”.
Har koll på att styrelsearbetet följer stadgarna.


Sekreterare
För protokoll vid styrelsemöten.
Upprättar dagordning inför möten.
Har koll på att styrelsearbetet följer stadgarna.


Kassör
Ansvarar för redovisning av föreningens ekonomi.
Ansvarar för bokföring och kontroll av in- och utbetalningar.
Ansvarar för bokföring och rapportering till övriga styrelsemedlemmar.
Ansvarar för att kontrollera att medlemsavgifter betalas in.
Har kontakt med revisorn.


Ledamöter och Suppleanter
Har diverse ansvarsområden vad beträffar gatu- och gårdsbelysning
Ansvarar för sophantering m.m.