Fel på urustningen

Här hittar ni svar på vanliga frågor om Telia.

Telia har serviceansvar för mediakonvertern, bredbandsroutern och TV-boxarna under avtalstiden. Uppebara fel på någon av dessa utrustningar skall anmälas till supporten för kollektiva fibertjänster tel 020-20 20 70

Boxen fungerar inte

När detta händer skall man göra följande: Starta om boxen genom att göra den spänningslös, inte bara knappen på fjärrkontroll utan dra ut kontakten från vägguttaget. Om den ej startar om korrekt så kan boxen vara felaktig och måste bytas ut. Man kan prova om en annan box fungerar på samma ställe och genom uteslutningsmetoden avgöra om den första är felaktig eller om det är fel på överföringen fram till boxen.

Har man kollat detta så ringer man Fibersupporten 020-20 20 70. Om det konstateras fel på boxen, så skickar de omgående en ny box med en returadresslapp så man kan skicka tillbaka den felaktiga och man använder samma startkoder som till den gamla.

Fjärrkontrollen är trasig/fungerar ej

Fungerar din fjärrkontroll dåligt? Då kan det bero på att batterierna tagit slut eller att den helt enkelt gått sönder. Ny fjärrkontroll kan beställas från Telia. Kostnad 99 kr inkl frakt för Motorola VIP1003 och 199 kr för Arris VIP 4302 och 5305.(nov 2021)