Årsmöte 2022

Onsdagen den 30-mars kl. 18-20 kommer vårt Årsmöte 2022 att hållas i Kållereds Hembygdsgård i Långåker.

Fika med kaffe/té och ostfralla kommer att serveras.

Årsmöteshandlingar kommer att finnas tillgängliga på föreningens hemsida i samband med att kallelsen skickas ut.

Tänk på att Årsmötet är er chans att påverka eventuella beslut, som tas för Samfälligheten.
Kommer ni inte så beslutar vi andra åt er.

Varje fastighet har en röst. Om fastigheten ägs av flera personer föreligger samäganderätt och då ska samtliga delägare vara närvarande vid föreningsstämman eller vara representerade av ombud med fullmakt. Man måste dock vara överens för att kunna rösta. Vanligtvis är det en delägare i samma fastighet som agerar ombud.

Om ingen från en fastighet kan närvara måste samtliga ägare underteckna ombudets fullmakt. I normala fall kan ett ombud dock bara representera en fastighet (utöver sin egen). Men enligt lag (SFS 2022:121), som trädde i kraft den 1-mars-2022, har Styrelsen beslutat att vid detta årsmöte får ett ombud företräda mer än en medlemsfastighet.

För att kunna göra vårt traditionella utskick av vår adresslista kräver GDPR att medlemmarna ger sitt samtycke. Vid Årsmötet kommer det därför att finnas möjlighet att ge sitt samtycke till de personuppgifter, som finns i ”Kontaktlista – medlemmar”. Listan kommer sedan att skickas ut till medlemmarna.