Stöd med den ekonomiska förvaltningen med Sharely

Med Trygghetsavtal hos Samfälligheterna får ni rabatt på Sharelys samtliga tjänster för administration, underhållsplanering och ekonomi. Välj det abonnemang som passar era behov - allt från full koll på era register till en egen redovisningsbyrå!

Genom Trygghetsavtalet får ni rabatt på Sharelys tjänst för ekonomisk förvaltning som ger er förening en modern och effektiv helhetslösning. Sharelys erfarna redovisningskonsulter arbetar i Visma Spiris, fullt integrerat med Sharely, vilket minskar manuella mellansteg och skapar ett helt nytt flyt i ekonomiarbetet.

Till skillnad från traditionella arbetssätt finns det inga onödiga hinder mellan föreningen och redovisningsbyrån. De arbetar direkt i föreningens aktuella information, vilket minskar beroendet av kassörens manuella uppdateringar och sparar värdefull tid.

Genom kopplingen till Lantmäteriet säkerställs att fakturering alltid sker till rätt ägare. Ägarbyten uppdateras automatiskt i Visma Spiris via Sharely – korrekt, tryggt och helt utan extra administration.

Lösningen hanterar även mer komplexa behov, såsom:

  • förbrukning av vatten och el
  • blandning av intäkter med och utan moms
  • automatisk fördelning på rätt resultatenhet vid flera anläggningar

Målet är att minska så mycket av den administrativa bördan som möjligt för att skapa fakturor automatiskt och inbetalningar prickas av utan manuellt arbete, medlemmar kan ladda upp sina utlägg direkt i Sharely, som sedan hanteras automatiskt i Spiris, personuppgifter, bankkonton och annan medlemsinformation hämtas direkt från Sharely och underhållsplanen genererar automatiskt en budget och ger löpande utfall, oavsett om redovisningen sköts av oss eller av föreningen själva

Mindre administration, högre kvalitet och bättre överblick helt enkelt. Med hjälp av Sharelys ekonomiska förvaltning får styrelse och kassör mer tid till verksamheten – och full trygghet i att ekonomin hanteras korrekt, effektivt och framtidssäkert.